Сучасні крісла в інтер'єрі квартири
Вітальня,  Зала,  Кухня,  Спальня

Сучасні крісла в інтер’єрі квартири


Одне з найпростіших насолод у житті, яке особливо цінується наприкінці дня, сповненого суєтою, величезною кількістю завершених і незавершених справ, контактами корисними та марними – сісти, заплющити очі та розслабитися на деякий час в обмеженому індивідуальному просторі. Диван? Призначений для колективного використання, будь-який з домочадців може підсісти будь-якої хвилини і зруйнувати солодке занурення у стан спокою та блаженства. Інша справа — крісло, що підходить предмет меблів, який може організувати затишну зону відпочинку в будь-якій з кімнат — вітальні, спальні, кабінеті, дитячій, на відкритій терасі.

Крісло як сидіння, розраховане на одну людину, з спинкою і підлокітниками, — винахід древнє. Щоб переконатися в цьому, достатньо подивитися на зображення фараонів з єгипетських пірамід. Давньоєгипетським майстрам належало створювати монументальні твори (до обов’язкової ергономічності ще багато тисячоліть попереду!), де головним завданням було справити враження, придушити величчю деталей з дерева дорогої породи, слонової кістки, різьбленими прикрасами, дорогоцінними інкрустаціями. на розкішному троні, в розрахунок не бралися). Тому, замовивши для оформлення сучасного інтер’єру вже зовсім давньо-ретро стильне крісло, можна використовувати його тільки як елемент декору (хоча це теж функція!).

Перегортаючи ілюстровані сторінки історії, переконуємося, що в епоху античних Греції та Риму, невеликий крок у бік ергономіки був зроблений у вигляді звіриних шкур, що пом’якшують жорсткість сидіння.

Житла вікінгів, середньовічні замки обставлялися дерев’яними меблями, серед яких крісло було прерогативою владної еліти (як трон для правителя).

Справжнє народження крісла як жанру меблевого дизайну відноситься до часів блискучих дворів французьких королів та аристократів. Дерев’яний каркас отримав оббивку з дорогої тканини (китайський шовк, оксамит, гобелен), для м’якості стали використовувати подушки з наповнювачами з пуху. Спинка, підлокітники та ніжки стали більше схожими на предмети прикладного мистецтва. Середньовічні ремісничі цехи змагалися один з одним у виробництві розкішних предметів обстановки, а сучасні європейські фабрики меблів відносять появу своїх традицій до вільних об’єднань ремісників-червонодеревників.

ХХ століття, особливо його середину, можна сміливо назвати «золотим століттям» промислового дизайну, коли було запропоновано безліч унікальних і чудових розробок, які не втратили своєї актуальності в даний час, про що свідчать численні ремейки предметів обстановки та повторне входження в моду зразків від кращих авторів.

Поняття ергономіки оформилося як напрямок промислового дизайну в середині минулого століття і стало невід’ємним стандартом при проектуванні меблів, у тому числі крісел. Суть ергономічного підходу можна виразити коротко – відповідність будь-якого предмета обстановки анатомічним особливостям людського тіла для створення максимального комфорту (під час роботи та відпочинку) та збереження здоров’я. При цьому естетична привабливість поєднується з функціональністю та раціоналізмом.

У наші дні по всіх континентах – європейському, американському та азіатському – з’явилася ціла плеяда талановитих молодих дизайнерів, які руйнують традиції та стереотипи та створюють нову естетику меблевого дизайну майбутнього. До побуту входять модульні крісла-трансформери, багатофункціональні крісла з вбудованими полицями, столиками, світильниками та іншими аксесуарами.

Плетені крісла з ротанга

Плетені крісла з ротанга використані дизайнером Харольдом Лейднером
для свого проекту Whimsical Rooftop Garden – чудового химерного саду,
розташованого на даху висотного будинку в Далласі (США)

Матеріалом для оббивки служать натуральні зносостійкі тканини — новозеландська шерсть, кашемір, бавовна, льон, шкіра Плетені крісла з ротанга, синтетика, а також у буквальному значенні пов’язані вручну.

Популярна техніка нанесення малюнка на тканини – принт – знайшла своє застосування і в дизайні крісел, надаючи образу закінченості та індивідуальності.

Вважають, що для створення досконалого інтер’єру достатньо використання двох факторів – вільний простір та правильне поєднання кольорів. Колірні рішення оббивки крісел дозволяють створювати яскраві акценти або контрасти з іншими обстановками.

Стильова класифікація збігається з основними художніми напрямками – класика (бароко, ампір, рококо), конструктивізм, рустик, прованс, хай-тек, з характерними рисами, властивими кожному їх. У моді стилізація під певний образ.

Дерев'яні крісла в стилі рустик

Дерев’яні крісла в стилі рустик (у перекладі означає простий, грубий)
виготовляються, як правило, із натуральної деревини.
Нарочито прості форми компенсуються рахунок ретельної обробки
інноваційними та екологічними лаками, що надають меблям мальовничого вигляду.
Сільський стиль – ще одна назва напряму.
М’яке велике крісло з тканинною оббивкою, стилізованою під домоткане полотно.
для тих, хто не любить жорстких сидінь

Використання в інтер'єрі крісел різної конструкції

Використання в інтер’єрі крісел різної конструкції,
стилю, колірного рішення оббивки притаманно напряму фьюжн.
Це свого роду фрістайл у способі оформлення інтер’єру.
що більше різнорідних речей, то яскравіше «суміш».
Але при цьому створюється парадоксальна атмосфера гармонії та чарівності

Існує класифікація крісел, пов’язана з конструктивними особливостями: крісло-ванна, крісло, крісло-ліжко і т.д.

Крісло-ванна

Крісло-ванна має оригінальну конструкцію:
низька спинка плавно переходить у підлокітники, ніжки заховані глибоко під сидіння,
може бути використана текстильна або шкіряна оббивка

Класичне крилате крісло

Класичне крилате крісло спирається на кручені передні ніжки,
має високу спинку і загнуті підлокітники.
Гудзики-кнопки в тканинній оболонці, глибоко зафіксовані на поверхні оббивки,
служать декоративними елементами

Особлива група меблів отримала назву дизайнерської та відбиває дух часу через заломлення індивідуального сприйняття та самовираження окремого дизайнера. Цей напрямок на сьогоднішній день – найзатребуваніший і найцікавіший. Повертаються імена кращих розробників минулого століття, які згенерували стільки найцікавіших ідей та конструкцій, що передбачили багато тенденцій століття нинішнього, і яких вистачить ще на багато поколінь дизайнерів інтер’єрів.

Наприклад, у 1968 р. відомий фінський дизайнер Ееро Аарніо створив крісло-кулю з прозорого акрилу, яке підвішувалося до стелі, оскільки, на думку дизайнера, будь-яка ніжка пошкодила б враження легкості та легкості «мильної бульбашки». Модель перевернула уявлення про те, як має виглядати крісло.

Мені захотілося, щоб усередину кулі з усіх боків проникало світло

Алвар Аалто створював чудові ергономічні крісла. Особливо цікаві конструкції з улюбленого матеріалу Майстра – гнутої фанери.

Ви можете і повинні здійматися, але при цьому хоча б однією ногою або великим її пальцем стояти на землі.

Оббивка крісла – принт із малюнком зебра

Оббивка крісла – принт із малюнком зебра.
Крісла від Алвара Аалто використані дизайнером Крістен Ріволі
для оформлення вітальні в стилі модерн

Школи французького та датського дизайну експериментували з традиційними та інноваційними стилями, техніками та матеріалами у створенні меблів. Два напрями не змагалися, а взаємно доповнювали один одного.

Те, що не може бути виготовлено, спроектовано не буде

Сучасний інтер'єр із дизайнерськими кріслами

Сучасний інтер’єр із дизайнерськими кріслами від Жана Пруве (Модель 1951 р.)
і Ханса Вегнера (Створене ним крісло Папа Ведмідь (Papa Bear Chair) у 1951 р.
існує в багатьох модифікаціях і ремейках

Міло Боман звеличував позитивні переваги гарного дизайну на життя людини. Його проекти були далекоглядними та незвичайними, але невибагливими та доступними за ціною.

Структуроване середовище має запропонувати значні соціальні та емоційні переваги, воно не може просто добре виглядати. Під час обговорення важливості навколишнього середовища, ми обговорюємо насамперед якість та важливість людського життя

Крісло з отоманкою від Міло Бомана

Крісло з отоманкою від Міло Бомана з каркасом з нержавіючої сталі,
виконане в кольорі ківі, доповнює меблювання домашнього кабінету в стилі модерн.
Виріб було розроблено у 1987 р. та названо Boldido

Чарльз і Рей Імз зробили величезний внесок у розвиток промислового дизайну ХХ ст. Їхні крісла із формованого пластику стали знаковими зразками індустріального стилю, представлені у постійних експозиціях європейських та американських музеїв сучасного мистецтва.

Дизайн – це план угруповання елементів для досягнення певної мети

Крісло від Імз із формованого пластику

Дизайнер інтер’єрів Роберт Канер
використовував крісло від Імз з формованого пластику,
посиленого скловолокном (розроблено у 1948 р)
органічно вписавши його в сучасний інтер’єр San Marino Island House

3. Нешкідливі поради

Купуючи крісло, слід пам’ятати, що найзатишніший предмет обстановки повинен відповідати загальній концепції простору, що оформляється, або бути по відношенню до неї контрастним акцентом. Головне – не допустити перевантаженості, обмеження волі переміщення. Ще одне питання, на яке слід відповісти — яку роль в інтер’єрі гратиме крісло: функціональну (тобто використовуватися за прямим призначенням) або декоративну (тоді все, як у музеї, сидіти не можна, тільки милуватися і захоплюватися здалеку).

Чинники, що впливають на вибір «домашнього улюбленця»:

  • комфорт (ергономічність),
  • зовнішній вигляд,
  • довговічність,
  • мобільність,
  • стійкість до забруднення та негативних впливів навколишнього середовища,
  • простота в обслуговуванні.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *