7 звичок акуратних людей – як завжди мати чистий будинок
Вітальня,  Зала,  Кухня,  Спальня

7 звичок акуратних людей – як завжди мати чистий будинок


Люди, акуратні від природи, підтримують порядок природно легко і невимушено. Як їм це вдається? Ось кілька навичок, яким можна і потрібно навчитися.

1. Своєчасно позбавлятися зайвого

Ця звичка застосовується акуратними людьми у багатьох сферах — чи то ведення електронної пошти, гардеробу, холодильника чи рахунків за комунальні послуги. Проте більшості людей порятунок від непотрібного дається складно. Адже саме в мінімалізмі криється секрет вічного порядку! Коли речей у будинку надто багато, то хаосу не уникнути.

  • Намагайтеся позбавлятися зайвих речей відразу після їх виявлення і час від часу чистити всі свої сховища.
  • Якщо у вас є велика кількість однотипних речей, то прагнете позбавлятися їх щосили, залишаючи лише по 2-5 предметів, які вам найбільше подобаються. Так, наприклад, з відпускних фото варто зберігати приблизно по 5 найкращих, зроблених за 1 день. Ось ще один приклад: з стосу дитячих малюнків варто вибрати лише кілька шедеврів, які викликають вас у захват, і обрамити їх. Інші малюнки можна красиво скласти в альбом, а якусь частину можна викинути без зайвих докорів совісті. Як показує практика, більшість своїх творінь діти просто не пам’ятають.

Дитячі малюнки

В ідеалі, щоб навести лад у будинку раз і назавжди, потрібно провести… лише одну велику ревізію. Але позбавлятися речей потрібно не просто так, а певним чином. Визнаний гуру збирання Марі Кондо радить прибиратися не за кімнатами, а за категоріями, починаючи з одягу і закінчуючи сентиментальними речами (бо ця категорія найскладніша). Таким чином, щоб розібрати одну категорію речей, наприклад взуття, потрібно спочатку зібрати все взуття, що тільки є у вашому будинку в одному місці, і тільки потім приступати до відбору. В результаті, ревізія навіть однієї-двох категорій речей вже суттєво покращить ситуацію і перерве замкнене коло вічного безладу.

  • Другий важливий момент: які речі залишати, а яких треба позбавлятися? Якщо зі зіпсованими, старими, поламаними речами все і так зрозуміло, то, як бути з речами з невизначеною цінністю? Та сама Марі Кондо наполягає однією єдиному принципі: усе, що викликає почуття радості – залишаємо; все, що не тішить — негайно і з вдячністю викидаємо/продаємо/здаємо на благодійність. Дорога сукня, яка чомусь не сидить? Думки дякуємо за те, що колись воно принесло нам радість, а потім рішуче продаємо або даруємо. Книжка, яку ви ніколи не читали, і рука до неї не тягнеться вже багато років? Віддаємо в буккросінг або просто залишаємо у під’їзді. Стара і марна статуетка, один вид якої гріє душу — залишаємо і нікого не питаємо. Докладніше про те, як навчитися позбавлятися речей, варто почитати в книзі Марі Кондо.

Книги

2. Тримати столи порожніми (у тому числі стільницю на кухні)

Забудьте раз і назавжди згубний для порядку принцип «все необхідне має бути під рукою та на увазі». Звичайно, в ньому є частка правди, і речі першої необхідності, якими ви часто користуєтесь, мають бути легко доступними. Але до цього списку входить дуже мало речей. Так, наприклад, на кухонній стільниці потрібно тримати тільки 1-2 електроприлади (наприклад, чайник і кавоварку), можливо пару дощок та аксесуари для миття посуду. Решта, наприклад, спеції, набір лопаток і ножів потрібно сховати за дверцятами шаф і розкласти по ящиках.

  • Повірте, порожні столи – це не так незручно, як здається, проте дуже перетворює простір, полегшує прибирання і навіть надихає на творчість.

Стільниці на кухні

3. Заправляти постіль одразу … точніше майже одразу

Насправді справжні акуратисти мають звичку заправляти постіль одразу після пробудження. Але виявляється, що неорганізовані люди, які відтягують цей момент, роблять розумніше. Справа в тому, що за ніч у постільній білизні накопичується волога, якою вранці потрібно давати вивітритися. До речі, в армії на це відводять близько 20 хвилин – якраз можна прийняти душ або зробити зарядку.

  • Візьміть за правило заправляти постіль одразу після ранкових процедур.

4. Повертати речі на свої місця

Ох, здобуття звички повертати все на свої місця для багатьох здається складним та практично неможливим! Але насправді це негаразд. Звичайно, без частки самодисципліни не обійтися, але спочатку потрібно просто реорганізувати систему зберігання та засвоїти деякі принципи.

  • Організуйте систему зберігання так, щоб однотипні речі були розкладені за категоріями, а не за місцями застосування і так, щоб їх було легше повертати на місце (!), а не діставати. Реорганізація будинку, звичайно, займе якийсь час, зате потім суттєво полегшить ваш побут.
  • Дотримуйтесь закону природи «подібне тягнеться до подібного» при наведенні порядку. Начебто очевидний принцип, але багато хто його просто не усвідомлює або нехтує ним, внаслідок чого в будинку утворюється хаос.

Кладовка

  • Намагайтеся зберігати більшість речей стіймя, а не стосами та горизонтально. Брати і повертати речі на місце за такого укладу стане гораааааздо простіше! Примітка: щоб зберігати м’які речі, наприклад одяг, вертикально, її потрібно складати невеликими прямокутниками і зберігати в коробках.

Вертикальне зберігання начиння

Речі у коробках

  • Взагалі коробки, лотки та контейнери дуже спрощують зберігання всього на світі за категоріями та вертикально. Кришки від каструль, канцелярія, книги, аптечні засоби та багато іншого варто зберігати в коробках (підійдуть звичайні взуттєві!).

5. Не купувати речі, якщо немає почуття повної впевненості у їхній необхідності

Компульсивні покупки – ворог порядку номер 1. Щоразу, коли ви відчуваєте гостре бажання щось купити, зупиніться та подумайте: чи зможете ви поєднувати річ як мінімум з трьома предметами гардеробу (якщо йдеться про одяг), коли і як ви користуватиметеся предметом, де ви будете його зберігати, а також як ви його чистити/мити. Якщо є хоч якісь сумніви, варто відкласти покупку як мінімум до наступного дня. Велика ймовірність, що на ранок ви і не згадаєте про товар і зрадієте заощадженим грошам та місцю в будинку.

6. Мити тарілки відразу після їжі (або завантажувати її в ГСМ)

Миття посуду — справа не з приємних, і ми часто норовимо відкласти його на невизначений термін. В результаті забруднення в’їдаються, залишки їжі пристають до тарілок і тверднуть, по будинку починають поширюватися неприємні запахи і в цілому вид раковини пригнічує домочадців. Акуратні люди, звичайно ж, воліють вирішувати неприємний клопіт відразу після трапези.

Миття посуду

  • Спробуйте змінити своє ставлення до миття посуду — думайте про це як про трудотерапію, хвилину повного відпочинку голови і навіть як про спа-процедуру з теплою водою і пінкою. Завантаження/розвантаження посудомийної машини теж може бути приємним — розкладання посуду по відсіках і категоріям (скло до скла, кераміка до кераміки, тарілка до тарілки і т.д.) схоже на медитацію.

7. Не прагнути наводити чистоту на 100% ідеально

Коли ми говоримо про акуратних людей, ми не маємо на увазі людей з обсесивно-компульсивним розладом (ну тих, що не можуть лягти спати, поки не помиють ванну або не розправлять складки на шторах). Часто зайвий перфекціонізм заважає порядку, затягує миття підлог та решти, а іноді й зовсім змушує здатися без бою, так і не розпочавши прибирання.

  • Дайте собі установку наводити лад якісно, ​​з повагою до свого гніздечка, але без завищених вимог. Пам’ятайте, найкраще – ворог хорошого.

Або так: краще забиратися регулярно, швидко і не супер-якісно, ​​ніж рідко, супер-якісно та повільно.

Прибирання

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Оцініть матеріал! Вже проголосувало:259 Середня оцінка: 4,56 із 5)
7 звичок акуратних людей – як завжди мати чистий будинок Завантаження…

Читайте також:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *